כיפת הברזל שלי – כלים להתמודדות עם פחדים של ילדים המתעוררים בעקבות תקופות לחימה

כיפת הברזל שלי – כלים להתמודדות עם פחדים של ילדים המתעוררים בעקבות תקופות לחימהמאת: ד"ר יעל שרון

במהלך מבצע 'צוק איתן' נחשפנו לתופעת מנהרות החבלה שנחפרו במשך שנים מתחת לאדמה, כשהן חוצות את הגבול הדרומי ומאפשרות חדירה של מפגעים לאזורים שבקרבת יישובי עוטף עזה. סוגית המנהרות, הפכה לתמה המלווה את המבצע וחיסולן למטרתו המוצהרת. מספר פעמים במהלך החודש האחרון, התבצעו בפועל חדירות של מחבלים באמצעות מנהרות אלה, וגרמו לשיתוקם הזמני של יישובים שלמים. כמי שעוסקת בתחום הטיפול בילדים, תופעת המנהרות העלתה בי הרהורים רבים וחששות באשר לתגובות פחד אפשריות של ילדים שנחשפו לאיום זה, המצטרף אל איום הרקטות המר והמוכר. במאמר זה אבקש להתחקות אחר האדנים הנפשיים והקוגניטיביים עליהם נשען הפחד מן המנהרות (ומהדמויות שיוצאות מתוכן), כמו גם פחדים נוספים המתעוררים בתקופת חירום שכזו. לאחר מכן, אציע מספר טכניקות התערבות, המשלבות עקרונות טיפול התנהגותיים קוגניטיביים וטיפול באומנויות ונועדו לסייע לילד להתמודד עם פחדיו
לינק למאמר באתר כתב העת: שרון, י (2014), כיפת הברזל שלי- כלים להתמודדות עם פחדים של ילדים המתעוררים בעקבות תקופות לחימה, גירסה אלקטרונית, אתר פסיכולוגיה עברית

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3173