לשנות באמ”ת – תוכנית השחמ”ט עשרה צעדים לטיפול CBT/ REBT בקשיים בוויסות רגשי של ילדים / גב’ נעמי דותן
מגוון של הפרעות רגשיות מאופיינות בקשיים בוויסות רגשי, ובהן הפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, הפרעה על הרצף האוטיסטי וקשיים בוויסות חושי. מודלים טיפוליים שונים נועדו לספק מענה טיפולי להפרעות אלו בילדים.
העבודה הטיפולית עם ילדים הינה מאתגרת ובעלת אפיונים ייחודיים ומחייבת את המטפלים התנהגותיים קוגניטיביים לתרגם את העבודה לשפתם של ילדים תוך אימוץ גישה “משחקית” יצירתית ומגוונת – על מנת לקדמם.
מטפלים העובדים עם ילדים יכולים להפיק מעבודה מובנית וברורה תוך בניית תכנית טיפולית המותאמת לשלבי ההתפתחות השונים ולסוגי ההפרעות שבהם מטפלים.
התוכנית לשנות באמ”ת – תוכנית השחמ”ט היא תוכנית אינטגרטיבית שפיתחה מנחת הסדנא ברוח המודל הטרנסדיאגנוסטי של בארלו (Barlow, 2011), המתייחס לוויסות רגשי באופן כללי במקום לטפל בסימפטום ובהפרעה ספציפית. התוכנית – המבוססת על הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי בדגש על REBT, כלומר על הגישה הרציונלית-אמוטיבית-התנהגותית מבית מדרשו של אלברט אליס (Ellis, 1962) – מפעילה גם התערבות התנהגותית וגם עקרונות מהגשטלט.
התוכנית בנויה במתכונת של עשרה צעדים (מודולות) ליישום גמיש, בהתאם להפרעה של הילד ולגילאים שונים .
בסדנא תוצג התוכנית צעד אחר צעד, דרך מקירם טיפוליים, בהתאמה לילדים, תוך שימוש והתנסות בכלים טיפוליים חווייתיים ייחודים שפותחו ע”י מנחת הסדנא בהם: המשחק לשחק באמ”ת, , ערכת הרגשות המגנטית -“רגע של רגש” , טפסים חדשים לעבודה, ורעיונות יצירתיים נוספים.
המנחה: נעמי דותן פסיכולוגית חינוכית מומחית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית מומחית ומדריכה מוסמכת ב-CBT וב-REBT- מטעם מכון אלברט אליס בניו יורק. מטפלת ביופידבק מוסמכת. מרצה בתוכניות ההכשרה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי , מכשירה ומדריכה מטפלים. מנהלת את קליניקת נעמי דותן לטיפול בילדים ומפתחת המשחק הטיפולי לשחק באמ”ת ואת לוח הרגשות המגנטי רגע של רגש. nomidot.co.il .
דריידן, ו’ (1999). טיפול התנהגותי רציונלי-אמוטיבי: היבטים רציונליים בהפרעות ההתנהגותיות ורגשיות. כפר ביאליק: אח.
מלקינסון, ר’ (1993). טיפול רציונלי-אמוטיבי: תיאוריה ויישום. שיחות, ז(3), 174-165.
Barlow D. H. (2011). Unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders. UK: Oxford University Press..
Digiuseppe, R. A., Doyle , K. A., Dryden, W., & Backx W. (2014). A practitioner’s guide to rational emotive behavior therapy (3rd ed.). New York: Oxford University Press.
Ellis, A., & Bernard M. E (2006). Rational emotive behavioral approaches to childhood disorders: Theory, practice and research. New York: Springer..
Gross, J. J. (Ed.) (2015). Handbook of emotion regulation. New York: Guilford Press
פירוט הסדנאות בכנס איט"ה 2017
סדנאות קצרות יום ראשון 19/2/17 11:00 - 18:00 (6 שעות)
- טיפול במוזיקה על בסיס מיינדפולנס לחולים בדיכאון ברמיסייה: היכרות עם השיטה והתנסות אישית חווייתית קצרה עם השיטה /גב' מיכל צור דחוח ופרופסור אהוד בודנר
- "לא הביישן למד"- סדנת "טעימות" לטיפול בביישנות, דימוי עצמי נמוך , וחרדה חברתית / ד"ר צופי מרום
- טיפול בפוביה מרגשות (Affect phobia) ד"ר יופ מאיירס
- הגל השלישי כתפיסה מאוחדת – מודל טיפולי אינטגרטיבי ליישום ברמות שונות של התערבות/ד"ר דני חמיאל
- סדנא מעשית לטיפול ב ROCD / ד"ר דני דרבי
- לשנות באמ"ת – תוכנית השחמ"ט עשרה צעדים לטיפול CBT/ REBT בקשיים בוויסות רגשי של ילדים / גב' נעמי דותן
- טיפול מטא-קוגניטיבי (MCT) להפרעת חרדה מוכללת - תיאוריה וטיפול/ רוזאנה ג'וסמן וד"ר שמואל מיירס
- "What is up (WhatsApp) with Obsessive-Compulsive Related Disorders" ד"ר עודד בן ארוש
- מודל זה״ב בטיפול זוגי התנהגותי קוגניטיבי / ד"ר נעמי אפל
סדנאות ארוכות מיום שני 20/2/17 09:00 עד שלישי 21/2/17 18:00 (14 שעות)
- אפשר גם בלי פתולוגיה: יישום גישת הפסיכולוגיה החיובית לפיתוח רגשות חיוביים בקרב מטופלים /פרופסור תמי רונן פרופ' תמי רונן רוזנבאום, דקאן הפקולטה למדעי החברה אוניברסיטת ת"א
- הדרכת הורים באמצעות הקניית כישורי חיים וכישורי הורות בדרכי שלום: הורים כקו-תרפיסטים / מר יששכר עשת
- לשטוף את הפלשבקים עם סבון: טיפול בהפרעה כפייתית פוסט טראומטית /ד"ר ניצה נקש
- סדנה בוויסות רגשי/ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
- היפנוזה ו CBT / ד"ר גבי גולן
- ACT לטף- סדנת ACT לטיפול בילדים/ גב' אנה גולדברט
- סדנת ACT מתקדמת / מר רן אלמוג
- טכניקות חדשניות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדה חברתית / ד"ר עידן אדרקה
- כשהקוגניציה פוגשת את הדמיון: דמיון מודרך, טכניקות הרפיה ומדיטציה, ככלים טיפוליים / ד"ר יוסי אדיר