מודל לטיפול אינטגרטיבי בהפרעות קשב
מר דן ברזילי
תוכן הסדנה: הפרעת קשב וריכוז היא אחת ההפרעות השכיחות ביותר כיום בקרב ילדים ומתבגרים. להפרעת הקשב השלכות נרחבות על תפקודו של הילד והמבוגר בלמידה וביתר מישורי החיים. מסיבה זאת, הפרעת הקשב מעוררת עניין רב, אולי יותר מכל הפרעה אחרת בקרב הציבור ואנשי המקצוע.
העיסוק הרב בהפרעת הקשב והריכוז הוביל לפריחה של המחקר הרפואי בניסיון למצוא את הטיפול האולטימטיבי. אולם, הידע שהצטבר בתחום לא הוביל לשינוי המיוחל וששכיחות ההפרעה עולה בהתמדה ובקצב מדאיג בעשור האחרון. כיום המענה העיקרי הוא תרופתי, אולם ההמלצה הגורפת היא לשלב טיפולים התנהגותיים לצד הטיפול התרופתי. מסיבות שונות המלצה זו אינה מיושמת כהלכה, אם בכלל.
על רקע זה פתחתנו ב’קשב רב’ – מרכז לאבחון וטיפול אינטגרטיבי בהפרעות קשב, מודל יחודי לטיפול בהפרעות קשב. מודל זה נשען על ידע מחקרי ועקרונות של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. הטיפול על פי מודל זה מותאם לצרכים הייחודיים של הילדים הסובלים מהפרעת קשב וכולל פעילויות חווייתיות מגוונות המכסות ארבעה צירי התערבות: רכישה וטיפוח של מיומנויות פיצוי, התאמת הסביבה (בית ובית ספר) לצרכי המטופל, התערבויות לשיפור מיומנויות קוגניטיביות (נוירופידבק ואימון קוגניטיבי) ותיקון עיוותי חשיבה וקבלה של המגבלה. בסדנה זו נציג את העקרונות התיאורטיים שבבסיס הגישה, אופן ההתערבות בבית הספר ובבית וכן את מודל השעה הטיפולית.
מנחה: דן ברזילי- פסיכולוג חינוכי מומחה. מייסד ומנהל מרכז קשב רב- מרכז רב תחומי לטיפול אינטגרטיבי בהפרעות קשב. מרצה בבית הספר לפסיכותרפיה לטיפול ב- CBT – מכון פסגות, וקב”ן במילואים בלשכת הגיוס.
כנס איט"ה 2018 - פירוט הסדנאות קצרות
סדנאות קצרות יום ראשון 18/2/18 11:00 - 18:00 (6 שעות)
• ד"ר ריצ'רד אורינג: אוסידי כהפרעת אישיות? מודל חדש לטיפול באוסידי והפרעות נלוות
• ד"ר נעמי אפל: מודל זה"ב בטיפול זוגי
• ד"ר צופי מרום: "לא הביישן למד"- סדנת "טעימות" לטיפול בביישנות, דימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית
• ד"ר ויטלי טבלב: כלים רגשיים לטיפול ברגשות
• ד"ר עידן אדרקה: טכניקות חדשניות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדה חברתית
• גב' נעמי דותן: לשנות באמ"ת – תוכנית השחמ"ט עשרה צעדים לטיפול CBT/ REBT בקשיים בוויסות רגשי של ילדים
• ד"ר עודד בן ארוש ליאור כרמי: What is up (WhatsApp) with Obsessive-Compulsive and Related Disorders - recent updates of the neurological understanding of obsessive compulsive and related disorders to the clinical application of virtual hospitalization
• ד"ר יפתח יובל: ACT: עקרונות, אתגרים וכלים מעשיים
• מיקי דורון MA MHA, אייל ורשביאק Msc, יוסי אריש MA: יישומים חדשים לשימוש במודל ה-SEE FAR CBT
• מר אוהד נחום: עבודה עם הורים לילדים חרדתיים בגישת הסמכות החדשה וההתנגדות הלא-אלימה (NVR)
• ד"ר ארנה נוימן: הגברת דימוי עצמי חיובי ומניעת דיכאון בגיל ההתבגרות – מודל הזדמנו"ת
• גב' לנה קורץ אלמוג: טיפול מיני בשילוב CBT- Let's talk about sex
• ד"ר דני דרבי: סדנא מעשית לטיפול ב ROCD
• גב' רות ויניאר: הפרעות אכילה-מחוסר שגשוג ועד השמנת יתר- סדנא
כנס איט"ה 2018 - פירוט הסדנאות ארוכות
סדנאות ארוכות יום שני 19/2/18 9:00 - עד שלישי 20/218 בשעה 18:00 (14 שעות)
• מר דן ברזילי: מודל לטיפול אינטגרטיבי בהפרעות קשב
• Alexandra Klein Rafaeli, PsyD: Interpersonal Therapy (IPT) – An Introductory Workshop
• ד"ר שרה פרידמן: מציאות מדומה: כל מה שרצית לדעת
• ד"ר רן אלמוג: סדנת ACT מתקדמת
• גב' שני כהן: סדנת "סלפי" – "SELFIE" פרוטוקול לטיפול בסוגית ה"עצמי", ילדים מתבגרים ומבוגרים
• ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי: דיון על עקרונות ההדרכה ב- CBT לאור מודל רמת המיומנויות (competence levels)
• ד"ר גבי גולן: התנסות בהיפנוזה ו CBT
• גב' מירב רוזנפלד וגב' טל גומא: טיפול תעסוקתי – בגישת ה CBT
• ד"ר יוסי אדיר: מיקומם של הרגשות ב CBT-סדנא התנסותית
• גב' אנה גולדברט: ACT לטף- סדנת ACT לטיפול בילדים
כנס איט"ה 2018 - פרטים נוספים והרשמה - לחץ כאן