"מי על הקו?": פונים חוזרים על קו סיוע נפשי – עקרונות מנחים במחשבה וביישום"

"מי על הקו?": פונים חוזרים על קו סיוע נפשי – עקרונות מנחים במחשבה וביישום"מאת: עירית סדן

קווי סיוע טלפוניים בתחום בריאות הנפש, המוכרים גם בשמות כמו "קו חם", קו חירום", "קו פתוח", מהווים שירות פסיכולוגי קהילתי חשוב ונפוץ. במהותו, השירות הינו נקודתי ואנונימי, מה שהופך אותו לפשוט ולא מאיים באופן יחסי, עבור אנשים המבקשים אוזן קשבת ברגע של מצוקה נפשית. באופן פרדוקסלי, "פשטותו" של הקו יוצרת את הסוגיה המורכבת של פונים חוזרים, עימה מתמודדים ארגונים המפעילים קווי סיוע מעין אלו. המאמר בוחן את "פרדוקס הפונים החוזרים" בראיה קלינית וארגונית, על בסיס ניסיון בעבודה עם ארגונים נותני שירותים פסיכולוגיים והדרכת מתנדבים ועובדים על קווי סיוע. הוא מתאר את הקשיים של המסייעים ושל המערכת בהתמודדות עם הסוגיה ומציע עקרונות מנחים ודרכים יישומיות לעבודה.
לינק למאמר (פסיכולוגיה עברית): http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=2851