נושאי חובה בקורס
נושאי חובה בקורס חובה – מבוא
(הרשימה הבאה מהווה דוגמה של רשימת מינימום ואינה ממצה את כל הנושאים האפשריים.)
- הקשר הטיפולי ותקשורת טיפולית ב CBT
- תיאוריות למידה:
א. למידה אופרנטית
ב. למידה קלאסית
ג. למידה חברתית (modeling )
ד. המודל המעורב (Mowrer, two-factor theory )
ה. תיאוריות קוגניטיביות חדישות (למשל emotional processing ,Teasdale and Barnard, .Bouton, Rescorla - אבחון והערכה התנהגותי-קוגניטיבי
א. ניתוח פונקציונאלי
ב. אבחון והערכה
ג. המשגת מקרה (פרסונס, פאדבסקי) - טכניקות טיפוליות
א. חשיפה ומניעת תגובה (safety behaviors, avoidance, etc.)
ב. הרפייה
ג. תשאול סוקראטי
ד. אתגור לפי REBT
ה. פתרון בעיות
ו. אימון במיומנויות חברתיות - Evidence based practice
א. בעיות חרדה panic, GAD, social anxiety, specific phobia, OCD) PTSD
ב. דיכאון הפרעה דו-קוטבית
ג. בעיות החצנה (הפרעות התנהגות, ADHD הפרעת שליטה בדחפים, התמכרויות )
ד. הפרעות אישיות
ה. הפרעות אכילה
ו. פסיכוזות
ז. הפרעות סומאטיות
ח. המודל ה ‘טראנס-תיאורטי’ (Barlow )
ט. קריאה ביקורתית של הספרות המחקרית
י. שיטות מחקר ( למשל: single case design, RCTs ) - טכניקות טיפוליות
ז. חשיפה ומניעת תגובה (safety behaviors, avoidance, etc.)
ח. הרפייה
ט. תשאול סוקראטי
י. אתגור לפי REBT
יא. פתרון בעיות
יב. אימון במיומנויות חברתיות - אסכולות שונות ב CBT
א. CT (בק)
ב. REBT (אליס)
ג. Behavior therapies
ד. ACT ( הייס)
ה. DBT (לינהן)
ו. קשיבות (Mindfulness קאבט-זין)
ז. טיפול בסכימה ( יונג)