סדנה מס’ 3 – ספרות ילדים, ככלי להסבר פסיכו-חינוכי והפחתת סטיגמה, במצבי מחלה והפרעות התפתחותיות.

ד”ר גב’ לימור רייז
ספרות ילדים, ככלי להסבר פסיכו-חינוכי והפחתת סטיגמה, במצבי מחלה והפרעות התפתחותיות. סדנה מס’ 3 גב’ לימור רייז ילדים ומשפחות רבות בגיל הרך (לידה עד 7 שנים) ואף בגיל בי”ס היסודי ובגיל ההתבגרות, מתמודדים עם מחלות קשות, המעוררות צורך למתן מידע מותאם התפתחותית להורים, לילד, ואף לצוות במערכת החינוכית,ולמעגלי התמיכה הקרובים. בהרצאה אביא לדוגמה את מחלתהאפילפסיה, מחלה הגורמת לפרכוסים, ומעוררת דאגה, חוסר אונים וחרדה בקרב ההורים וסביבת הילד. במצבים אלה, ניתן להיעזר בספרות ילדים מקצועית, שמטרתה מתן הסבר פסיכו-חינוכי לילד ולהוריו והסבר על הביטויים הגופניים, רגשיים והתנהגותיים של המחלה או ההפרעה ההתפתחותית. שימוש בספרות ילדים מקצועית, מסייע לילד ולמשפחתו חוויה של נורמליזציה, ושותפות גורל עם ילדים ומשפחות אחרות, להבין ולעבד רגשית את מחלתו ((psycho-education, ולהורים מתאפשר ללמוד דרכי התמודדות נוספות, המאפשרות לסייע לילד לסייע לעצמו. מאחר ודעה קדומה וסטיגמה מערבות תהליכים אישיים, משפחתיים וחברתיים, קיימת חשיבות רבה לספרות הילדים, כ’סוכן שינוי’ ומאיץ של תהליכי שינוי ברמת הילד, משפחתו וסביבתו החינוכית והחברתית. כך ניתן יהיה לסייע לילדים ולהוריהם, לחוש פחות שונים, מוזרים, דחויים חברתית ובמקביל לייצר תהליכי העצמה בקרב הילד, משפחתו וסביבתו החינוכית. בסדנה, אסקור ספרות ילדים טיפולית/ מקצועית המכוונת למחלות ‘שקופות’ וסטיגמטיות יותר כגון אפילפסיה וכן אתייחס למצבים של הפרעות נוירו-התפתחותיות (כמו טורט) עם הדגמות מספר הילדים “טיק זה כל הט(ר)יק”, שיצא לאור לאחרונה בשיתוף עם עמותת אסט”י. לימור רייז, פסיכולוגית התפתחותית מומחית, פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת קוגניטיבית – התנהגותית (CBT), קליניקה פרטית: רעננה, עמיתה במכון שיטות. המנחה בעלת ניסיון מקצועי מגוון בעבודה במכונים להתפתחות הילד וביחידה לגיל הרך, עבודה במרכז לטיפול באפילפסיה בבי”ח, בתי ספר יסודיים, והקימה מרכז לטיפולי CBT בתיכון. מעבירה הכשרות לפסיכולוגים בכנסים, מרצה בבי”ס הארצי לפסיכולוגיה חינוכית, ובימי עיון לקהל הרחב. קליניקה פרטית: רעננה. מייל: limor_reiss@hotmail.com , נייד 0545-536789. בבליוגרפיה:פליס ב. לווין הנערה שהכריזה שביתה: סוכרת נעורים.בספר. אהרנפלד מלי ונבון שאול (2002) המחלה כחוויה משותפת. דיונון. אוניברסיטת תל- אביב. כצנלסון דנה (2005) הורים , ילדים ומה שביניהם. עמיחי. נתניה. תפארת סיגל ואליצור יואל ,( 2007 משבר, התמודדות וצמיחה אימהית בתגובה למחלה פדיאטרית כרונית. בסיפרה של כהן אסתר חווית ההורות. אח קרית ביאליק. Bereczkei T ( 2001) Maternal trade-off in treating high- risk children Evolution and Human Behavior 22;197-212 גברת אפילפסיה, שי דננברג (2006), מרכז לחינוך לאפילפסיה ע”ש אניטה קאופמן, הוצאת אוריון. זה כל ה(ט)ריק (2018), דנה גולן וינוקור, הוצאת אמציה.

פירוט הסדנאות בכנס איט”ה 2019

סדנאות קצרות
יום א’ 17/2/19
סדנה מס’ 1 – מטאו ועד גודאי. CBT ככלי ליישום תפיסה רוחנית בחיי היום יום
ד”ר נדב יופה נבו
סדנה מס’ 2 – שיטות טיפוליות מודרניות להפרעות טיקים כרוניות ותסמונת טורט
ד”ר שרון
צימרמן ברנר
סדנה מס’ 3 – ספרות ילדים, ככלי להסבר פסיכו-חינוכי והפחתת סטיגמה, במצבי מחלה והפרעות התפתחותיות.
גב’ לימור רייז
סדנה מס’ 4 – אסטרטגיות אינטגרטיביות ואפקטיביות למניעה ולטיפול ב”התמכרות לקניות” Compulsive Shopping.
ד”ר חסינטו ענבר
סדנה מס’ 5 – שילוב פסיכותרפיה בגישת ההתמקדות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי
ד”ר עידית שלו
סדנה מס’ 6 – טיפול עם האחר: סוגיות בטיפול באוכלוסיות מגוונות
גב’ אנה הרוורד
סדנה מס’ 7 – שילוב בין CBT לבין התמקדות כמנוף להעמקה והעשרת המפגש הטיפולי
מר אורי הרמן
סדנה מס’ 8 – כיצד ניתן ליישם את עקרונות ACT בטיפול?
ד”ר יפתח יובל
סדנה מס’ 9 – מדיטציה בהתאמה אישית בטיפול בילדים ומבוגרים
ד”ר ויטלי טבלב
סדנה מס’ 10 – המקום בו תאוריות הגל השלישי של הCBT מתחברות
פרופסור דני חמיאל
סדנה מס’ 11 – סדנת כלים להגברת האושר
גב’ מרב ברקבי – שני
סדנה מס’ 12 – “לא הביישן למד”- סדנת “טעימות” לטיפול בביישנות, דימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית
ד”ר צופי מרום
סדנה מס’ 13 – CBT בשירותן של לידות מוצלחות ובריאות יותר: טוקופוביה והמודל הפסיכוסומאטי של לידה
ד”ר דנה סיני
סדנה מס’ 14 – מישיבה לעמידה: לעבור מישיבה בקהל אל עמידה בפניו בעזרת כלים מעולם ה-CBT
ד”ר דיאנה ארנברג
סדנה מס’ 15 – קבלה רדיקלית ושינוי מהותי ב- DBT – תאוריה ומעשהד”ר גבריאל ברקאי, גב’ נירה הירש, גב’ ליאת מורבצ’יק, גב’ רויטל מורוביץ
סדנה מס’ 16 – שינוי האווירה המשפחתית באמצעות Positive CBT: אינטגרציה של כלים מהגל השני ומהגל השלישי ב – CBT בשילוב פסיכולוגיה חיוביתד”ר נעמי אפל
סדנה מס ’17  – יישום של מיינדפולנס (Mindfulness) בבריאות האישה: כלים לטיפול פרטני וקבוצתי בנשים בהריון והתקופה לאחר לידהד”ר רומי אנגל

סדנאות קצרות
יום ב‘ 18/2/19
סדנה מס’ 18 – שימוש בכלים מעולם ה CBT ברפואה, והצגת קלפי “אברא כדברא”.
ד”ר מירב סודרסקי וגב’ אירית גיל לב
סדנה מס’ 19 – קשיים בויסות חושי בפסיכופתולוגיה, מתיאוריה לטיפול
ד”ר איילת בן ששון וגב’ תמר פודולי
סדנה מס’ 20 – מסע לארץ יצורי הנפש – כלים להתמודדות עם חסמים ולחיזוק משאבים נפשיים
גב’ אפרת מעיין
סדנה מס’ 21 – לעשות מיינדפולנס עם ילדים ומתבגרים
גב ענת ורזגר

סדנאות קצרות
יום ג‘ 19/2/19
סדנה מס’ 22 – שיפור תפקודים ניהוליים באמצעות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בקרב נוער ומבוגרים
ד”ר גיל מאור
סדנה מס’ 23 – מילד פיצוץ למשחק פצצה
גב’ שרון גרינברג
סדנה מס’ 24 – CBT FOR CHRONIC PAIN
ד”ר נצח גורן
סדנה מס’ 25 – ADHD ורגשות אצל ילדים ונוער
שני ביסר סגל

סדנאות ארוכות
יום ב‘ 18/2/19
יום ג‘ 19/2/19
סדנה מס’ 26 – לשנות באמת תכנית עשרה צעדים לטיפול בקשיי ויסות רגשי בילדים ברוח הגישה הרציונלית אמוטיבית התנהגותית CBT/ REBT
גב נעמי דותן
סדנה מס’ 27 – דיון על עקרונות ההדרכה ב- CBT לאור מודל רמת המיומנויות
ד”ר סרגיו מרצבסקי
סדנה מס’ 28 – התאמת התערבויות בהתאם לשלב השינוי בטיפול – אינטגרציה של התערבויות CBT, ראיון מוטיבציוני, סכמה תרפיה, גישה מערכתית
ד”ר עופר פלד
סדנה מס’ 29 – ילדים, יצירה ו CBT
ד”ר יעל שרון
סדנה מס’ 30 – מיקומם של הרגשות ב CBT ובפסיכותרפיה-סדנא התנסותית
ד”ר יוסי אדיר
סדנה מס’ 31 – טיפוח הערכה עצמית ומניעת דיכאון בגיל ההתבגרות – מודל הזדמנו”ת
ד”ר אורנה נוימן
סדנה מס’ 32 – ACT למתבגר ולטף- סדנת ACT לטיפול במתבגרים ובילדים
גב’ אנה גולדברט ומר אלעד ליבנה
סדנה מס’ 33 – טיפול בפחד מרגשות (Affect Phobia Therapy): עקרונות תיאורטיים וטכניקה טיפולית
ד”ר יופ מאיירס וד”ר רות דרדיקמן עירון
סדנה מס’ 34 – טיפול בין אישי (Interpersonal therapy – IPT) מהפרוטוקול המקורי לטיפול בדיכאון ועד ליישומים חדשניים
ד”ר אלכסנדרה קליין רפאלי
סדנה מס’ 35 – יישומי מיינדפולנס – מחדר הטיפולים אל החיים ובחזרה
ד”ר יסמין פולדר הד
סדנה מס’ 36 – CBT אקסיסטנציאלי
ד”ר משה לנזמן
סדנה מס’ 37 – הדרכת הורים באמצעות הקניית כישורי חיים וכישורי הורות בדרכי נעם ושלום: הורים כקו-תרפיסטים
יששכר עשת
סדנה מס’ 38 – Exposure therapy workshop
פרופסור ג’ונתן הופרט