סדנה מס’ 16 – שינוי האווירה המשפחתית באמצעות Positive CBT: אינטגרציה של כלים מהגל השני ומהגל השלישי ב – CBT בשילוב פסיכולוגיה חיובית
ד”ר ד”ר נעמי אפל
מהם הגורמים העיקריים למתחים המשפחתיים? מהם המאפיינים האישיותיים הקשורים למתחים אלה ומהם הגורמים הסביבתיים שיכולים למתן ואף לשפר משמעותית את האווירה במשפחה?
מטרת הסדנה היא להעמיק בסיבות לאווירה משפחתית מתוחה ולהציע כלים יישומיים לשינוי האוירה המשפחתית באופן המשלב בין הגל השני והגל השלישי ב – CBT והתרומה של הפסיכולוגיה החיובית בשינוי האווירה והגברת רגשות חיוביים שיאפשרו למשפחה לשגשג בתהליכי הדרכת הורים, טיפול זוגי וטיפול משפחתי.
הסדנה נשענת על מודל שפותח על ידי פרופ’ תמי רונן וד”ר נעמי אפל והוצג בכנס ה – EABCT בסופיה, בולגריה.
הסדנה חווייתית מאוד, משלבת תרגול בכלים יעילים הניתנים ליישום מיידי בעבודה עם הורים, זוגות ומשפחות.
ד”ר נעמי אפל, עו”ס, מנהלת מכון שיטות ומנהלת אקדמית של המגמה לטיפול הורי, זוגי ומשפחתי בתוכנית להכשרת מטפלים ב – CBT בתה”ש. מרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת”א. פיתחה מודלים הנלמדים במוסדות אקדמיים וטיפוליים. פרסמה מאמרים ושבעה ספרים בתחום הטיפול במשפחה.
פריטים ביבליוגרפים:
אפל, נ. (2018). לדוג ענן, קרית ביאליק: הוצאת אח.
אפל, נ. (2017). כוחו של CBT בטיפול זוגי, קרית ביאליק: הוצאת אח.
אפל, נ. (2015). לדבר CBT עם הורים וילדים – מדריך למטפל ההתנהגותי קוגניטיבי, קרית ביאליק: הוצאת אח.
אפל, נ. (2013). זיזי וללי מגלות מהי חברות. הוצאת אח
אפל, נ. (2011). כפתור האור של סבא ג’מיקו. הוצאת אח.
אפל, נ. (2003 ). המכל הסודי של סבא ג’מיקו. רמות: אוניברסיטת תל אביב.
רונן, ת. (1994). ויותר מכל אהבה: האמנות והמיומנות בטפול בילדים. רמות: אוניברסיטת תל אביב.
רונן, ת. (2016).אשתו של 11 – כרוניקה של אהבה, מחלה, מוות והתמודדות. הוצאת הקיבוץ המאוחד
Dattilio, F. (2010). Cognitive–Behavioral Therapy with Couples and Families. New York: Guilford Press.
Ronen, T. (2011). The positive power of imagery: Harnessing clients motivation in CBT and related therapies. Chicester: Wiley/Blackwell.
Ronen, T., Hamama, L., Rosenbaum, M., & Mishely-Yarlap, A. (2016). Subjective Well Being in Adolescence: The Role of Self-Control, Social Support, Age, Gender and Familial Crisis. Journal of Happiness Studies, 17(1), 81-104.
Rosenbaum, M. (1999). Opening versus Closing Strategies in Controlling One’s
Responses to Experience. The William S. Schwartz Laboratory for Health Behavior Research- Research Reports, 8-32.
פירוט הסדנאות בכנס איט”ה 2019
[themify_button style=”xlarge red block” link=”http://www.gal-conventions.co.il/הרשמה-כנס-איטה-2019/”]הרשמה לכנס איט”ה – לחצו כאן[/themify_button] [themify_button style=”xlarge blue block” link=”https://www.itacbt.co.il/wp-content/doc/181118-Kenes2019.pdf”]להורדת תוכנית הכנס – לחצו כאן[/themify_button]
[themify_button style=”xlarge red block” link=”http://www.gal-conventions.co.il/הרשמה-כנס-איטה-2019/”]הרשמה לכנס איט”ה – לחצו כאן[/themify_button] [themify_button style=”xlarge blue block” link=”https://www.itacbt.co.il/wp-content/doc/181118-Kenes2019.pdf”]להורדת תוכנית הכנס – לחצו כאן[/themify_button]
[themify_button style=”xlarge red block” link=”http://www.gal-conventions.co.il/הרשמה-כנס-איטה-2019/”]הרשמה לכנס איט”ה – לחצו כאן[/themify_button] [themify_button style=”xlarge blue block” link=”https://www.itacbt.co.il/wp-content/doc/181118-Kenes2019.pdf”]להורדת תוכנית הכנס – לחצו כאן[/themify_button]
[themify_button style=”xlarge green block” link=”https://www.itacbt.co.il/כנס-איטה-2019/”]לדף הראשי של הכנס ורשימת כל הסדנאות – לחץ כאן[/themify_button]