סדנה מס’ 27 – דיון על עקרונות ההדרכה ב- CBT לאור מודל רמת המיומנויות

ד”ר סרג’יו מרצ’בסקי
עקרונות ההדרכה על פי ספרים:
1) Teaching and Supervising Cognitive Behavioral Therapy Sudak, Donna M.; Codd, R. Trent; Ludgate, John W.; Sokol, Leslie; Fox, Marci G.; Reiser, Robert P.; Milne, Derek L. Wiley. Kindle Edition. 2016
2) A Manual for Evidence‐Based CBT Supervision Derek L. Milne and Robert P. Reiser
Milne, Derek L.; Reiser, Robert P.. Wiley. Kindle Edition. 2017
ועל פי עקרונות סולם:
Milne, D. L., & Reiser, R. (2014). SAGE: A scale for rating competence in CBT supervision. In C. E. Watkins & D. L. Milne (Eds.), The Wiley international handbook of clinical supervision (pp. 402– 415). Chichester, England: Wiley.
• מערכת היחסים בהדרכה
• שיתוף פעולה בהדרכה
• ניהול הטיפול
• לעודד ולאפשר למידה
• הדגמות
• הערכת מיומנויות של המודרך בכל הרמות של Competence.
• מתן משוב למודרך
• קבלת משוב מהמורך
• עבודה עם המשגה קלונית
• האזנה
• תצפית ישירה, למשל על ידי הקלטה או צילום של פגישות
• להעיר למודרך על דפוסים או דרכי ביטוי שלו מול המטופל
• עבודה מול המודרך בדיאלוג סוקראטי
• למידה אקטבית
בנוסף למיומנויות הדרכה נלמד על מבנה ההדרכה על פי שלבי ההכשרה של המודרך
נדון על מקרים בעייתיים בהדרכה
הסדנה תלווה בצפייה בסרטונים שמלווים את שני הספרים הנ”ל , דיון ומשחק תפקידים
ככל שיספיק הזמן נדון על הדרכת אנשי מקצוע שלא לומדים CBT, כגון מתמחים בפסיכיאטריה או אחרים.
יתקבלו לסדנה מדריכים מוכרים באיט”ה או חברים מומחים בלבד, שבבו הזמן יכולים להגיש את המועמדותם להדרכה.

פירוט הסדנאות בכנס איט”ה 2019

סדנאות קצרות
יום א’ 17/2/19
סדנה מס’ 1 – מטאו ועד גודאי. CBT ככלי ליישום תפיסה רוחנית בחיי היום יום
ד”ר נדב יופה נבו
סדנה מס’ 2 – שיטות טיפוליות מודרניות להפרעות טיקים כרוניות ותסמונת טורט
ד”ר שרון
צימרמן ברנר
סדנה מס’ 3 – ספרות ילדים, ככלי להסבר פסיכו-חינוכי והפחתת סטיגמה, במצבי מחלה והפרעות התפתחותיות.
גב’ לימור רייז
סדנה מס’ 4 – אסטרטגיות אינטגרטיביות ואפקטיביות למניעה ולטיפול ב”התמכרות לקניות” Compulsive Shopping.
ד”ר חסינטו ענבר
סדנה מס’ 5 – שילוב פסיכותרפיה בגישת ההתמקדות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי
ד”ר עידית שלו
סדנה מס’ 6 – טיפול עם האחר: סוגיות בטיפול באוכלוסיות מגוונות
גב’ אנה הרוורד
סדנה מס’ 7 – שילוב בין CBT לבין התמקדות כמנוף להעמקה והעשרת המפגש הטיפולי
מר אורי הרמן
סדנה מס’ 8 – כיצד ניתן ליישם את עקרונות ACT בטיפול?
ד”ר יפתח יובל
סדנה מס’ 9 – מדיטציה בהתאמה אישית בטיפול בילדים ומבוגרים
ד”ר ויטלי טבלב
סדנה מס’ 10 – המקום בו תאוריות הגל השלישי של הCBT מתחברות
פרופסור דני חמיאל
סדנה מס’ 11 – סדנת כלים להגברת האושר
גב’ מרב ברקבי – שני
סדנה מס’ 12 – “לא הביישן למד”- סדנת “טעימות” לטיפול בביישנות, דימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית
ד”ר צופי מרום
סדנה מס’ 13 – CBT בשירותן של לידות מוצלחות ובריאות יותר: טוקופוביה והמודל הפסיכוסומאטי של לידה
ד”ר דנה סיני
סדנה מס’ 14 – מישיבה לעמידה: לעבור מישיבה בקהל אל עמידה בפניו בעזרת כלים מעולם ה-CBT
ד”ר דיאנה ארנברג
סדנה מס’ 15 – קבלה רדיקלית ושינוי מהותי ב- DBT – תאוריה ומעשה ד”ר גבריאל ברקאי, גב’ נירה הירש, גב’ ליאת מורבצ’יק, גב’ רויטל מורוביץ
סדנה מס’ 16 – שינוי האווירה המשפחתית באמצעות Positive CBT: אינטגרציה של כלים מהגל השני ומהגל השלישי ב – CBT בשילוב פסיכולוגיה חיובית ד”ר נעמי אפל
סדנה מס ’17  – יישום של מיינדפולנס (Mindfulness) בבריאות האישה: כלים לטיפול פרטני וקבוצתי בנשים בהריון והתקופה לאחר לידה ד”ר רומי אנגל

סדנאות קצרות
יום ב‘ 18/2/19
סדנה מס’ 18 – שימוש בכלים מעולם ה CBT ברפואה, והצגת קלפי “אברא כדברא”.
ד”ר מירב סודרסקי וגב’ אירית גיל לב
סדנה מס’ 19 – קשיים בויסות חושי בפסיכופתולוגיה, מתיאוריה לטיפול
ד”ר איילת בן ששון וגב’ תמר פודולי
סדנה מס’ 20 – מסע לארץ יצורי הנפש – כלים להתמודדות עם חסמים ולחיזוק משאבים נפשיים
גב’ אפרת מעיין
סדנה מס’ 21 – לעשות מיינדפולנס עם ילדים ומתבגרים
גב ענת ורזגר

סדנאות קצרות
יום ג‘ 19/2/19
סדנה מס’ 22 – שיפור תפקודים ניהוליים באמצעות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בקרב נוער ומבוגרים
ד”ר גיל מאור
סדנה מס’ 23 – מילד פיצוץ למשחק פצצה
גב’ שרון גרינברג
סדנה מס’ 24 – CBT FOR CHRONIC PAIN
ד”ר נצח גורן
סדנה מס’ 25 – ADHD ורגשות אצל ילדים ונוער
שני ביסר סגל

סדנאות ארוכות
יום ב‘ 18/2/19
יום ג‘ 19/2/19
סדנה מס’ 26 – לשנות באמת תכנית עשרה צעדים לטיפול בקשיי ויסות רגשי בילדים ברוח הגישה הרציונלית אמוטיבית התנהגותית CBT/ REBT
גב נעמי דותן
סדנה מס’ 27 – דיון על עקרונות ההדרכה ב- CBT לאור מודל רמת המיומנויות
ד”ר סרגיו מרצבסקי
סדנה מס’ 28 – התאמת התערבויות בהתאם לשלב השינוי בטיפול – אינטגרציה של התערבויות CBT, ראיון מוטיבציוני, סכמה תרפיה, גישה מערכתית
ד”ר עופר פלד
סדנה מס’ 29 – ילדים, יצירה ו CBT
ד”ר יעל שרון
סדנה מס’ 30 – מיקומם של הרגשות ב CBT ובפסיכותרפיה-סדנא התנסותית
ד”ר יוסי אדיר
סדנה מס’ 31 – טיפוח הערכה עצמית ומניעת דיכאון בגיל ההתבגרות – מודל הזדמנו”ת
ד”ר אורנה נוימן
סדנה מס’ 32 – ACT למתבגר ולטף- סדנת ACT לטיפול במתבגרים ובילדים
גב’ אנה גולדברט ומר אלעד ליבנה
סדנה מס’ 33 – טיפול בפחד מרגשות (Affect Phobia Therapy): עקרונות תיאורטיים וטכניקה טיפולית
ד”ר יופ מאיירס וד”ר רות דרדיקמן עירון
סדנה מס’ 34 – טיפול בין אישי (Interpersonal therapy – IPT) מהפרוטוקול המקורי לטיפול בדיכאון ועד ליישומים חדשניים
ד”ר אלכסנדרה קליין רפאלי
סדנה מס’ 35 – יישומי מיינדפולנס – מחדר הטיפולים אל החיים ובחזרה
ד”ר יסמין פולדר הד
סדנה מס’ 36 – CBT אקסיסטנציאלי
ד”ר משה לנזמן
סדנה מס’ 37 – הדרכת הורים באמצעות הקניית כישורי חיים וכישורי הורות בדרכי נעם ושלום: הורים כקו-תרפיסטים
יששכר עשת
סדנה מס’ 38 – Exposure therapy workshop
פרופסור ג’ונתן הופרט